Mangga tansah sami netepi taqwa
lan taat dateng Allah, wonten ing pundi kemawon kawontenan kita , kawontenan
rame utawi sepi, terang terangan utawi rahasia,
kanthi tansah nindakaken sedaya
perintah lan nebihi sedaya cegah, nindakaken sedaya dawuh lan nebihi sedaya
pepacuh, supados kita tansah pikantuk rahmat lan kanugrahan, saking ngarsa dalem Allah Subhanahu wa Ta’ala
, Amiin.
Kados dawuhipun Kanjeng Nabi : >>>>
اتّـق اللّه حيـثـمــاكنت واتـبــعالـســيّـة الحســنة تـمــحـها
“Wediya sira
ing Allah, ana ing endi wae pangggonan
ana sira, kaelekan iku tut
burenana kelawan kebecikan, jalaran kebecikan iku bisa nglebur kaelekan”.
Ampun ngantos
kita pejah kejawi tetep minangka Muslim ingkang taqwa. Jalaran inggih namung kanthi taqwa kita
sedaya badhe saged nggayuh kabegjan wiwit dunya punika ngantos mbenjang wonten
ing akhirat Mekaten ugi taqwa punika ngrupeaken perkawis ingkang saget ndorong
dateng kesaenan ingkang rosa. Lan saget
minangka rem ingkang saged mekak saking mblandhanging pendamel awon lan lampah
dosa. Ringkesipun namung kanti iman lan taqwa kita bade kaparingan rahmat lan
kawilujengan saking ngarsa dalem Allah Ta’ala .
Kita mila
manungsa limrah, titah sawantah, ingkang kongang khilaf lan salah, mekaten ugi
kita kadang dumawah ing pendamel awon, nanging nalika sampun kadung tumindak
awon, enggal enggala dipun tututi kanti pendamel sae, jalaran kesaenan menika
saget nglebur lan mbusek pendamel awon, mekaten wau menggah kersanipun dawuh
hadits. Tindakan mekaten supados iman kita punika tansah kareksa, ampun ngantos
risak jalaran kedlarungipun pendamel awon saha mboten enggal dipun sadari lan
dipun tututi kanti amal sae.
Miturut dawuh
Al Qur’an perwaca bilih hikmah ingkang
paling utami shiyam punika supados kita langkung taqwa dumateng ngarsa dalem
Allah Swt.
$ygr'¯»t tûïÏ%©!$# (#qãZtB#uä |=ÏGä. ãNà6øn=tæ ãP$uÅ_Á9$# $yJx. |=ÏGä. n?tã úïÏ%©!$# `ÏB öNà6Î=ö7s% öNä3ª=yès9 tbqà)Gs? ÇÊÑÌÈ
Hai
wong-wong kang beriman, diwajibake tumrap siro kabeh poso kang wus diwajibake
tumrap wong kang sakdurunge siro, supoyo siro bertaqwa. (Al-Baqarah 183)
Pramila kita ingkang sampun biasa nindakaken
shiyam saben wulan Ramadlan punika ampun ngantos shiyam kita sekedar ngampet
dahar lan ngunjuk ing wedal rinten kemawon , ananging kedah saget nuwuh aken
hikmah inggih tambahipun taqwa kita dateng Allah Swt. Jalaran mila kasunyatan
mboten sekedik tiyang nindakaken shiyam ananging mboten saget nggayuh
hikmahipun shiyam sahengga tiyang wau kanti shiyamipun namung pikantuk ngelak
lan luwe , kados dawuhipun Kanjeng Nabi
رُبَّصَـائِـم لَـيْـسَ مِنْ صِيَامِـهِ اِلَّاالـجُـوْع وَالْـعِطْش
Pirang pirang wong kang pasa , kang saka
pasane ora oleh apa apa kejaba
mung ngelak lan luwe” (HR. An Nasai, Ibn Majjah lan Al Hakim).
Para sederek kaum Muslimin Rahimakumullah,
Mila shiyam
punika mboten namung sekedar ngampet ngelak lan luwe, ananging ugi ngrupekaken
didikan jasmani lan ruhani lan budi pakerti. Kanti shiyam kita kedah nglatih
diri sabar, lan nahan diri kangge nilaraken samukawis kaenakan ingkang katah
mengku doso ingkang dados kacenderungan saha panyengkuyung hawa nafsu. Pramila
shiyam kita ampun ngantos namung nahan lisan menika saking perkawis ingkang
lumebet, nanging kasunyatan ingkang langkung awrat mila njagi lisan saking
perkawis ingkang medal saking lisan, inggih wijiling pangandikan ingkang kaprahipun
gampil dumawah dateng perkawis ingkang nerak lan nerjang dateng pranatan
syari’at agami.
Hikmah sanes,
shiyam Ramadlan mengku didikan supados kita ningkataken kumawula kita kanti
amal ibadah saha amal sosial , kerana saklebetipun wulan Ramadlan kita mboten
namung shiyam ing wanci rintenipun , ananging ugi ngatah ngatahaken ibadah
kados shalat tarawih dalunipun, tadarus Al Qur’an, giyatipun pengaosan
pengaosan, mekaten ugi amal amal sosial, kados ngatahaken shadaqah,
silaturrahim, bektos dateng tiyang sepuh , welas asih dateng sederek lan sanes
sanesipun, ingkang sedaya kala wau saget kita raosaken, sanget meningkat
katimbang wekdal sanesipun wulan Ramadlan. Kanti tembung sanes bilih shiyam
saget nyuburaken semangat ibadah, sae ingkang asifat sesambetan kaliyan Allah,
utawi ingkang asifat sosial, sesambetan dateng sesamining makhluq langkung
langkung sesami umat Islam.
Para sederek kaum Muslimin
Rahimakumullah,
Ewa semanten,
kok umpami wonten sederek kita ingkang sakit, lajeng dipun nashehati dokter
kedah dahar obat saben wekdal tertentu, ingkang mboten mungkin tumrap piyambak
ipun nindakaken shiyam. Mekaten ugi saranipun mboten kenging shiyam supados
enggal mantun sakitipun, Ingkang mekaten menika agami kita maringaken
kalonggaran, mangga mboten usah shiyam .Allah ugi maringaken kemirahan tumrap
tiyang ingkang mboten anggadahi kemampuan siyam amergi sakit utawi nuju
kesahan. Kanti dawuhipun ;
فَـمَـنْ كَانَ مِنْكُـمْ مَـرِيْـضًــاأَوْعَلَى سَـفَرٍفَعِـدَّ ةٌ مِنْ أَيَـامٍ اُخَرٍ
“Mangka sing sapa wonge sangka sira kabeh iku nuju lara,
utawa lelungan, nuli ora pasa, mangka wilangane ora pasa dilakoni ing dina dina
kang liya” ( QS. Al Baqarah : 185 )
Para sederek kaum Muslimin Rahimakumullah,
Supados
shiyam kita saget ngasilaken pahala kito kedah mangertosi punopo ingkang dados
sebab utawi syarat angsal pahala.inggih puniko Syarat angsal pahala puasa: Di
antara syaratipun: supados berbuka puasa kanti dahar tedoi ngkang halal. Menawi
berbuka kanti daharan ingkang haram panyunwunanipun bakal mboten dipun ijabahi.
Tiyang ingkang siyam kedah
berjihad, artosipun bilih tiyang mu’min ing wulan ramadhan nglampahi kaleh
jihad, inggih puniko:
1. Jihad kangge
diri pribadi ing wekdal siang hari kanti nindakkaken puasa.
2. Jihad ing
wekdal dalu kanti nindakaken shalat malam.
Sinten ingkan madukaken kalih
jihad kolo wau pramilo netepi hak-hakipun lan sabar. Niscaya dipun paringi
pahala kan mboten kewates.
No comments:
Post a Comment